Mida silmas pidada kindlustuse reklaamimisel?

​Sarnaselt ravimi- ja alkoholireklaamile on aastast 2008 reguleeritud ka finantsteenuste reklaam, sh kindlustuse reklaamile. Kõige olulisem nõue nendele reklaamidele on see, et need sisaldaks üleskutset tutvuda finantsteenuse tingimustega ning vajadusel konsulteerida asjatundjaga. Siin artiklis vaatame lähemalt, mida silmas pidada kindlustust reklaamides.

Millistele reklaamidele tuleb lisada üleskutse?
Üleskutse tuleb lisada igasugusele kindlustuse reklaamile: telereklaam, trükireklaam, välimeedia reklaamid, interneti bännerid, koduleheküljed, kalkulaatorid, kliendikirjad, reklaamintervjuud, infovoldikud, muud müügitoetusmaterjalid jne.

Milline peab olema üleskutse tekst?
If Kindlustus kasutab oma reklaamides sellist üleskutset: „Kindlustusteenuse pakkuja on If P&C Insurance AS. Tutvu kindlustustingimustega www.if.ee ja küsi lisainfot Kindlustustelefonil 1211“. Nagu näha, on lisaks kohustuslikule lausele lisatud ka ettevõtte nimi. Nime lisamine on oluline seetõttu, et tarbijal oleks teada, kellega kindlustusleping sõlmida.

Mis on levinumad vead, mida kindlustuse reklaamides tehakse?

  • Üleskutse puudub kindlustuse reklaamis täielikult.
    Reklaamiga on tegu ka juhul, kui avaldatakse info konkreetse teenuse kohta. Nt. kaskokindlustuse info ettevõtte kodulehel.
  • Üleskutse on raskesti loetav.
    Kindlasti tuleb kohustuslik teave esitada horisontaalselt ning selgelt nähtava ja loetava kirjasuuruse ja fondiga. Telereklaami puhul tuleb kontrollida ka teksti pikkust ja selle ekraanil oleku kestvust selliselt, et seda oleks võimalik reklaami vaatajal reaalselt ka läbi lugeda.
  • Partnerite reklaamid, kus puudub üleskutse.
    Üleskutset peab sisaldama ka reklaam, mis ainult mainib kindlustust. Nt. automüüja reklaam, kus tekst „Küsi oma autole hea kasko“ või „Osta auto, saad aastaks kaskokindlustuse tasuta“.

Täpsema finantsteenuse reklaami nõuete täitmise juhendiga saab tutvuda siin.