Õnnetuse tekkimisel võta tarvitusele abinõud kahju suurenemise vältimiseks ja üldise ohutuse tagamiseks.
Helista hädaabinumbrile 112, kui:
- õnnetuses on keegi viga saanud. Kui Sa oskad ja see on võimalik, anna kannatanutele esmaabi;
- õnnetuses osalenud inimesed ei ole süüdlase osas ühel meelel;
- kahjustatud vara omanik ei ole teada, näiteks oled otsa sõitnud liiklusmärgile, aiale või parklas teisele sõidukile;
- kahju tekitaja on õnnetuspaigalt lahkunud;
- õnnetus tekkis loomale otsasõitmisel või selle vältimisel.
Vajalike dokumentide täitmine liiklusõnnetuse korral
Juhul kui liiklusõnnetuses ei ole inimesed viga saanud ja osalised on ühel meelel selles osas, kes avarii põhjustas, tuleb õnnetus kohapeal fikseerida. Kõige mugavam on seda teha oma nutitelefoniga, täites liiklusõnnetuse digiteate.
Kui digiteate esitamine ei õnnestu, tuleb avarii asjaolud kirja panna paberile ning see osalistel allkirjastada. Lihtsaim viis selleks on täita avaldus „Teade liiklusõnnetusest".
Siis kui avaldust käepärast ei ole, võid jäädvustada õnnetuspaiga koos ütlustega nutitelefoni abil või kirjutada paberile:
- juhtumi kirjeldus koos skeemiga;
- juhtide ja sõidukite andmed;
- kindlustusseltside nimed;
- kinnitus, et mõlemad juhid on kirjapanduga nõus.
Pärast õnnetuse fikseerimist võib sõidukitega sündmuskohalt lahkuda. Enne sõidu alustamist veendu, et sõidukiga liiklemine on ohutu. Kui vajad puksiiriabi, siis helista meie kindlustustelefonile +372 777 1211.
Kahjuteate saad esitada Ifi iseteeninduses.
Alltoodud juhtudel pöördu siiski vastutava kasutaja sõidukijuhi seltsi poole.
- Kindlustusjuhtumi asjaolud ei ole selged, näiteks on vaidlus, kes põhjustas liiklusõnnetuse.
- Liiklusõnnetuses sai inimene viga.
- Kahju on eeldatavalt suurem kui 10 000 eurot.
- Kahju põhjustas välisriigi sõiduk.
Loe juhiseid, kuidas tegutseda, kui Sinu sõiduk on viga saanud löökaugust läbi sõitmisel.