Analüüs: Eesti autojuhte kimbutavad kõige sagedamini autoklaaside probleemid

16.02.2021

Eestis pöördub kindlustusseltside poole iga päev sadu autojuhte, kellel on autoga ühel või teisel põhjusel probleemid tekkinud. If Kindlustuse analüüsist selgus, et rohkem kui pooled kaskokindlustuse kahjud on seotud kas autoklaaside parandamise või autoabiga.

If Kindlustuse kahjukäsitluse statistika näitab, et koguni 33% kõigist kaskokindlustuse juhtumitest on seotud autoklaaside parandamisega. Sageduse poolest järgneb autoabi vajadus, mis moodustab 20% kaskokindlustuse juhtumitest.

If Kindlustuse kaskokindlustuse tootejuhi Meelis Tara sõnul puudutavad need mured tänapäeval paljusid autojuhte.

„Laias laastus võime öelda, et igast sajast kaskokindlustust kasutavast juhist kümme vahetab või parandab aasta jooksul oma auto klaase ning viis juhti sajast vajab autoabi. Mõeldes sellele, kui palju autosid päevast päeva ringi liigub, on need numbrid vägagi suured,“ selgitas Tara.

Kaskokindlustus on vähem kui pooltel sõidukitel

Kaskokindlustust kasutavad aga vähem kui pooled Eestis liiklevad autod. Seda arvesse võttes on selge, et väga paljud autojuhid seisavad nimetatud probleemidega silmitsi nii, et neil polegi head lahendust.

„Küllap püütakse sellises olukorras kasutada alternatiivseid abinõusid – näiteks autoabi asemel palutakse tuttavaid appi autot käivitama või tellitakse vajadusel ise puksiir, kui auto mingil põhjusel edasi ei liigu,“ selgitas Tara.

Autoklaase parandava ja vahetava Carglass Eesti tegevjuhi Sven Freibergi sõnul näitab statistika, et rohkem kui pooltel juhtidel tasub autoklaasi parandamise või vahetuse eest kindlustusselts, inimesed ise teevad seda märksa harvemini.

„Kui võtta arvesse õnnetuste statistikat, võib eeldada, et väga paljud sõidukid liiguvad meie teedel kahjustunud autoklaasidega. Kindlasti pole kahjustunud esiklaasiga turvaline sõita, sest praod ja kriimud akendel vähendavad nähtavust. Seda esineb tihti õhtusel ajal, kui teiste autode tulede valgus aknaklaasi pragudelt ebaloomulikult murdub ja juhti veelgi enam segab. Samuti tekitavad kahjustunud esiklaasid probleeme kevaditi ning sügiseti madala ja ereda päikese korral,“ lisas Freiberg.

Neile, kel pole kaskokindlustust

Kuna paljud inimesed pole siiski võtnud oma sõidukile kaskokindlustust, töötasid If Kindlustus ja Carglass üheskoos välja uudse kindlustuslahenduse, mis katabki neid kahte kõige sagedamini esinevat kahjuliiki: klaasikahjustusi ja vajadust autoabi järele.

„Tavapärase kaskokindlustuse kaitsed on muidugi märksa laiemad, nii et kõigepealt soovitaks siiski seda. Aga neile klientidele, kes ühel või teisel põhjusel ei soovi oma autole kaskokindlustust vormistada, annab uus lahendus nüüd võimaluse saada ligi kümme korda väiksema kuluga kaitse kahele kõige sagedamini esinevale kahjujuhtumile,“ selgitas Tara.

Täpsemat infot saab Carglassi teenindustest üle Eesti. Sealsamas on võimalik uudset kindlustuslahendust ka vormistada.

Autoklaasid on #1 kaskojuhtumite nimekirjas
Suur osa kaskokindlustuse juhtumitest on seotud autoklaasi parandamisega