Kui pagas saab kahjustatud või hilineb, mida teha?

Lennureisidel võib juhtuda mõndagi – maandudes võid Sa avastada, et pagas on kahjustunud või see hilineb teadmata ajaks, kuid ära muretse – kõik laabub, kui tead täpselt, kuidas käituda.

Pagas on kahjustatud

Kui Sa märkad pagasi kahjustumist peale maandumist, soovitame sellega tegeleda koheselt lennujaamas. Selleks täida lennujaama pagasiteeninduses kaebus lennufirmale koos hüvitise nõudega, misjärel saab lennufirma alustada kadunud pagasi otsinguid.

Kui avastad kahjustuse peale lennujaamast lahkumist, teata juhtunust esimesel võimalusel lennufirmat. Kahjustatud pagasist on soovitav teha fotod. Kui pagasit on võimalik parandada, siis teostatakse selle remont. Kui parandada ei saa, siis hüvitatakse pagasi väärtus. Rikutud pagasi kohta on Sul õigus esitada kaebus lennufirmale 7 päeva.

Kui lennufirma Sind ei aita, on pagasikindlustusest abi. Selleks, et kindlustuselt hüvitist saada, on vaja lennujaamas täidetud avaldust ning soovitavalt ka fotosid. Ära unusta neid teha!

Pagas hilineb

Üks ebameeldivamaid asju lennureisil on see, kui avastad lennujaamas, et Sinu pagasit pole teiste pagasite hulgas. Selle põhjuseks võib olla pagasi hilinemine. Palu lennujaama töötajal või lennufirma esindajal tuvastada pagasi asukoht. Meie kogemused näitavad, et pagas viibib tavaliselt suhteliselt lühikest aega ja tõenäoliselt saad oma pagasi tagasi paari tunni kuni paari järgneva päeva jooksul. Kui asukohta ei ole võimalik tuvastada kohe, tasub uurida, millised on lennufirma reeglid antud olukorras toimimiseks.

Pagas on kadunud

Kaduma läinud pagasi kohta on Sul õigus esitada kaebus lennufirmale 21 päeva.

Sinu õigused reisijana

Pagasis olevaid asju ei tasu asendada enne, kui lennufirmaga on oma õiguste osas konsulteeritud, sest pakutav abi võib firmade lõikes erineda. Lennufirma võib pakkuda reisijale vautšeri, mille eest saab osta endale esmatarbekaupu. Kuid kui vautšerit ega muud abi ei pakuta, on abi pagasikindlustusest. Mõlemal juhul palutakse Sul teha nimekiri pagasis olevatest asjadest.

Kui pagas hilineb rohkem kui 4 tundi, hüvitab If Sulle hädavajalike esemete ostmiseks kuni 50% pagasi kindlustussummast. 

Kuidas õigesti hinnata oma pagasi väärtust?

Millised on Sinu õigused reisijana? Loe kokkuvõtet Euroopa Liidu lehelt.