Meie teenuseid kasutades ja meiega suheldes usaldad meile palju teavet.
Võtame seda vastutust tõsiselt ja käsitleme kõiki Sinu isikuandmeid kooskõlas parima praktika ja andmekaitsereeglitega, eelkõige Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusega nr 2016/679 (edaspidi GDPR).
Kohaldame isikuandmete töötlemise põhimõtteid Sinu isikuandmete mis tahes töötlemisel meie poolt, sealhulgas meie veebilehtedel ja digitaalsetes rakendustes (nt meie veebilehed if.ee ja poliis.ee, mobiilirakendus If Mobile jt), samuti Sinu kui meie praeguse või potentsiaalse kliendi, töötaja, koostööpartneri jne andmete töötlemisel.
Kes vastutab Sinu isikuandmete eest?
Isikuandmete vastutavaks töötlejaks on If P&C Insurance AS (If), registrikood 10100168, aadress: Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn, Eesti, mis lisaks tegutseb oma filiaalide kaudu Lätis ja Leedus.
Kui Sul on küsimusi seoses Sinu isikuandmete töötlemisega, võta palun ühendust meie andmekaitsespetsialistiga, kirjutades meile peatükis "Kelle poole pöörduda?" soovitatud viisil.
Sinu isikuandmetega seotud õigused
Sinu isikuandmetega seotud õigused ja nende kasutamine
Milliseid isikuandmeid me kogume?
Isikuandmed, mida kogume, sõltuvad igast konkreetsest suhtest ja/või asjaomasest kindlustustootest. Juhul, kui oled tarbijast kindlustusvõtja või kahjunõude esitaja, kogume ja säilitame Sinu kohta täiendavaid isikuandmeid, võrreldes sellega, kui Sul on kindlustuskaitse teise kindlustusvõtja sõlmitud kindlustuslepingu alusel (näiteks oled kindlustatu oma tööandja sõlmitud kindlustuslepingus). Samuti hoiame ja meile edastatakse Sinu erinevaid isikuandmeid sõltuvalt sellest, kas oled kindlustusmaakler või volitatud esindaja, meie veebilehe külastaja, tunnistaja või muu isik, kellega meil on suhe, nt oled meie koostööpartner, töötaja või potentsiaalne töötaja. Lisaks võime saada isikuandmeid ametlikest registritest, nagu Liikluskindlustuse register, Äriregister, Kinnistusraamat, Rahvastikuregister, samuti meie partneritelt või muudelt teabe- ja teenindusettevõtetelt (nt Krediidiinfo).
Kogutavad isikuandmed on sageli seotud järgnevaga:
- kontaktandmed;
- isiku tuvastamine;
- Sinu kindlustuslepingu või kahjunõude (mis võib sisaldada meditsiinilist või tervisealast teavet) haldamine;
- finantsteave või muu teave, mis on Sinu riskihindamise seisukohast oluline;
- turunduseelistused;
- Ifi digiteenuste kasutamine.
Allpool olevast failist leiad teabekategooriad ja näited, mis aitavad Sul mõista, millist teavet me kogume. NB! Tegemist on näidetega ning igal üksikjuhtumil kogume üksnes konkreetse suhte tarbeks vajalikku teavet, mitte kõike, mille kohta oleme näited toonud.
Milliseid isikuandmeid ja millisel eesmärgil töödeldakse?
Töötleme isikuandmeid peaaegu kõigis oma tegevustes, kuna see on eelduseks, mis võimaldab meil teostada oma äritegevust ja pakkuda Sulle parimat võimalikku teenust. Eesmärgid, milleks me Sinu isikuandmeid töötleme, on erinevad, sõltuvalt meie suhetest Sinuga, sealhulgas Sulle pakutavatest teenustest ning meievahelise suhtluse vormist.
Peamised eesmärgid, milleks me isikuandmeid töötleme, on järgmised.
A. Suhtlemine Sinu ja teiste isikutega (turunduslikel eesmärkidel suhtlemise kohta vt palun osa H).
B. Hinnangute andmine ja otsuste tegemine (nii automatiseeritult kui ka mitteautomatiseeritult, sealhulgas profiilianalüüsi teel)
(i) kindlustuse pakkumiseks (sh kindlustusriski hindamiseks);
(ii) kahjunõuete lahendamiseks.
C. Kindlustuse, kahjukäsitluse, abistamisteenuste ning muude toodete ja teenuste pakkumine meie enda poolt või partnerite kaudu, sealhulgas remonditööd ja pukseerimisteenused, meditsiiniabi, kahjude hindamine, haldamine ja lahendamine ning vaidluste lahendamine. Sellel eesmärgil salvestame ka sissetulevad ja väljaminevad kõned, et dokumenteerida edastatud teavet. Mõnikord puudub selgus selles, mida kõne ajal edastati, näiteks mida on öeldud vestluses nõude või kindlustuse ostmise kohta. Sel juhul võib olla vaja kuulata vestluse salvestist, et selgitada kokkulepitu sisu või lahendada erimeelsusi. Samuti on kõne salvestamine vajalik, et dokumenteerida teavet, mida kindlustusvõtja või kahjustatud isik ei edasta muus taasesitatavas vormis.
D. Kindlustusmaksete ja muude tasude käsitlemine.
E. Meie toodete ja teenuste kvaliteedi parandamine. Sellel eesmärgil salvestame ka sissetulevad ja väljaminevad kõned, et saada teavet teenuste ja toodete parandamiseks ning töötajate koolitamiseks; samuti et tagada ettevõtte tegevuse vastamine õigusaktides sätestatud nõuetele (näiteks võib töötaja juht kuulata töötaja kõnet, et anda nõu, kuidas meie klienditeenindust parandada). Sellel eesmärgil kasutame kõnesalvestisi nii palju kui võimalik anonüümitud kujul.
F. Kuritegude, sh pettuste ja rahapesu ennetamine, avastamine ja uurimine ning teiste äririskide analüüsimine ja juhtimine. Selleks salvestame ka sissetulevad ja väljaminevad kõned, et talletada võimalik oluline teave eesmärgi saavutamiseks.
G. Uuringute ja andmete analüüsi tegemine, sealhulgas meie kliendibaasi ja teiste isikute, kelle andmeid me kogume, statistika ja analüüs, turu-uuringute, sealhulgas kliendirahulolu uuringute läbiviimine, ning ettevõtte riskide hindamine vastavalt kehtivatele õigusaktidele (vajaduse korral küsime Sinu nõusolekut).
H. Otseturustuse ja isikupärase kasutajakogemuse pakkumine; (i) turundusteabe pakkumine vastavalt Sinu eelistustele, millest oled meid või meie partnereid teavitanud (turundusteave võib hõlmata ka meie partnerite pakutavaid tooteid ja teenuseid vastavalt Sinu väljendatud eelistustele). Edastame turunduslikku teavet vastavalt Sinu eelistustele, kasutades e-posti, SMS-e ja muid tekstsõnumeid, posti või telefoni. (ii) Isikupärase kasutajakogemuse pakkumine, Ifi digiteenuste või kolmandate isikute veebilehtede või sotsiaalmeedia kasutamisel edastame Sulle kohandatud teavet ja reklaami, tuvastame Sind Ifi töötajale, kellele saadad Ifi digiteenuste kaudu sõnumeid. Vaata lisateavet peatükist "Analüütika ja turunduskommunikatsioon".
I. Meie äritegevuse ja taristu haldamine ning IT turvalisuse tagamine kooskõlas meie sise-eeskirjade ja -protseduuridega, sealhulgas raamatupidamisega seotud eeskirjade ja protseduuridega; arveldamine ja sissenõudmine; IT-süsteemide toimimise tagamine; vigade avastamine klienditeeninduse kanalis (sh veebilehtedel toimuva tegevuse jälgimine, et veenduda, et meie süsteemid ja teenused töötavad ootuspäraselt ja ettenähtud viisil); andmed ja veebimajutus; andmete analüütika; talitluspidevus; dokumentide haldamine; dokumendi- ja trükihaldus ning teenuste terviklikkus ja ohutus (nt siseauditid, intsidentide registrite loomine, hoiatussüsteemide toimimine).
J. Kaebuste, tagasiside ja päringute ning andmetele juurdepääsu haldamine või andmete parandamise taotluste või muude isikuandmetega seotud õiguste kasutamine.
K. Asjakohaste õigusaktide ja regulatiivsete kohustuste täitmine (sealhulgas õigusaktid, mis kohalduvad meie tegevusele väljaspool Sinu elukohariiki), näiteks kindlustustegevuse, rahapesu, rahvusvaheliste sanktsioonide ja terrorismivastase võitlusega seotud seadused ja määrused; kohtumenetluse normide ja kohtumääruste järgimine; avaliku sektori ja valitsusasutuste (sealhulgas nende, mis asuvad väljaspool Sinu elukohariiki) taotlustele ja järelepärimistele vastamine.
L. Meie seaduslike õiguste kehtestamine, rakendamine ja kaitsmine meie ja meie kontserni kuuluvate ettevõtete või partnerite äritegevuse kaitsmiseks ning meie ja meie kontserni ettevõtete või partnerite, Sinu või teiste isikute õiguste, privaatsuse, turvalisuse või vara kaitsmine; õiguskaitsevahendite kasutamine meie kahjude piiramiseks.
M. Edasikindlustuse kasutamine. Kindlustame suurema osa oma riskidest edasi edasikindlustusandjate juures, mistõttu võime teenuse kasutamiseks vajalikus ulatuses jagada isikuandmeid edasikindlustusandjaga, et oma riske edasi kindlustada või edasikindlustusandjale nõue esitada.
Leiad allolevast tabelist kokkuvõtte isikuandmete liikidest, mida töötleme vajaduse korral seoses iga eespool kirjeldatud põhieesmärgiga. Isikuandmeid töödeldakse nendel eesmärkidel ainult siis, kui see on kooskõlas kehtiva õigusega.
Sinu isikuandmete töötlemise õiguslik alus
Sinu isikuandmete töötlemisel tugineme õiguslikele alustele, mis sõltuvad konkreetse tegevuse olemusest ja eesmärgist. Sul ei ole kohustust meile isikuandmeid avaldada, kuid juhtudel, kui andmete töötlemine on vajalik lepingu ettevalmistamiseks või täitmiseks, vajame Sinu andmeid, et saaksime oma teenuseid pakkuda ja kohustusi täita. Juhul, kui Sa ei esita meile vajalikke isikuandmeid, on oht, et me ei saa Sulle oma teenuseid pakkuda.
Üldjuhul töötleme Sinu isikuandmeid järgmistel alustel.
- Sinu (või kellegi teise) kindlustuslepingu ettevalmistamise, sõlmimise või täitmise alusel. Näiteks töötleme selle alusel andmeid Sinu ja Su kindlustatud vara kohta ning riskidega seotud andmeid, mille oled Sina esitanud või oleme meie need kogunud enne lepingu sõlmimist, samuti kahjukäsitluse käigus kogutud andmeid. Sellel õiguslikul alusel salvestame ka Sulle tehtavate kindlustuspakkumiste ja Sinu kindlustushuvi väljaselgitamise ning kahjukäsitluse dokumenteerimise eesmärgil peetud telefoni- või veebivestlused.
- Meie või kolmandate isikute õigustatud huvi alusel. Õigustatud huvi hindamisel teeme kindlaks, et meil on õigustatud huvi isikuandmete töötlemiseks, et töötlemine on vajalik selle eesmärgi saavutamiseks ja et meie huvi kaalub üles Sinu huvi ja õigused mitte lubada oma andmeid sellel eesmärgil töödelda. Sellel alusel töötlemine toimub näiteks siis, kui töötleme Sinu andmeid Sulle suunatud turunduskommunikatsiooniks ja kliendirahulolu uuringuteks või kui andmete töötlemine on vajalik koostöö korraldamiseks meie äripartneritega. Sellel õiguslikul alusel salvestame ka telefoni- või veebivestlused, mis ei ole seotud kindlustuslepingu sõlmimise või täitmisega, samuti tugineme õigustatud huvile, kui töötleme isikuandmeid, sh telefoni- või veebivestluste salvestisi töötajate koolitamise, teenuste kvaliteedi kontrollimise, teenuste arendamise, töötajate turvalisuse tagamise või õigusrikkumiste, sh kindlustuspettuste ennetamise ja avastamise eesmärgil.
- Sinu enda või teise inimese eluliste huvide kaitsmise alusel. Näiteks reisikindlustuse õnnetusjuhtumi korral võime vahetada haiglatega teavet, et tagada vajalike raviprotseduuride läbiviimine.
- Meie seadusjärgse kohustuse täitmise alusel. Näiteks oleme kohustatud edastama Eesti Liikluskindlustuse Fondile andmed Sinu kohustusliku liikluskindlustuse kohta.
- Sinu nõusoleku alusel, kui oled andnud meile nõusoleku oma isikuandmete töötlemiseks, näiteks seoses terviseandmete käsitlemisega või oled nõustunud andmete töötlemisega täpsema analüütika ja sihtturunduse eesmärgil (nõustunud täpsema analüütika ja sihtturunduse küpsiste kasutamisega).
Allolevas failis kirjeldatakse peamisi õiguslikke aluseid, mis vastavad eesmärkidele, milleks me Sinu isikuandmeid töötleme.
Kui kaua me Sinu isikuandmeid säilitame?
Säilitame Sinu isikuandmeid nii kaua, kui see on vajalik (i) nende kogumise eesmärkide täitmiseks, (ii) Sinu kindlustuslepingu täitmiseks või vajalike toimingute tegemiseks enne Sinu lepingu sõlmimist või (iii) meie juriidiliste ja regulatiivsete kohustuste ja nõuete täitmiseks. Sinu isikuandmete säilitamise periood sõltub muu hulgas Sinu konkreetse võimaliku nõude õiguslikust alusest, raamatupidamisseaduse nõuetest ja muudest teguritest.
Mittevajalikud või ebaolulised isikuandmed kustutatakse või muudetakse anonüümseks. Anonüümseks muudetud teavet võib kasutada statistilistel või muudel ärilistel õiguspärastel eesmärkidel. Kuna seda teavet ei saa enam Sinuga seostada ja sellisena ei kujuta see endast enam isikuandmeid, jätame endale õiguse sellist anonüümset teavet säilitada ja kasutada ajalise piiranguta.
Allolevast failist leiad kogutud isikuandmete säilitamise tähtajad lähtuvalt töötlemise eesmärgist.
Kuidas me töötleme Sinu andmeid automatiseeritud otsuste tegemiseks?
Automatiseeritud otsuste tegemine tähendab seda, et otsuse teeb arvutisüsteem Sinult saadud või muudest allikatest kogutud teabe põhjal (vt allpool) ilma meie töötaja osaluseta. Teavitame Sind alati ette, kui teeme automatiseeritud otsuseid, mis võivad Sind oluliselt mõjutada, ja loomulikult küsime ka Sinu nõusolekut, kui see on õigusaktidest tulenevalt nõutav.
Võid meiega alati ühendust võtta ja paluda automatiseeritud otsuse ülevaatamist ning võtta meil arvesse mis tahes lisateavet ja -asjaolusid, mille Sa meile esitad.
Kasutame automatiseeritud otsuseid oma müügi- ja kahjukäsitlusprotsessides ning loodame pakkuda Sulle sel viisil paremat ja sujuvamat teenust.
Kindlustuse müügiprotsess
Kindlustuse müügiprotsessides kasutame automatiseeritud otsuste tegemist. See tähendab, et Sinu kindlustusmakse arvutatakse ja otsustatakse algoritmi abil ning meie süsteem teavitab Sind automaatselt Sulle pakutavast kindlustusmaksest.
Automatiseeritud otsus põhineb kogutud teabel Sinu (nt Sinu vanus, elukoht, varasemad kindlustused ja kahjujuhtumid, Su leibkond või finantsandmed) ja kindlustatava vara (nt ametlikest registritest pärit sõiduki- või ehitusteave, telemaatikaandmed, sõidukitootja või remonditöökoja andmed) kohta. See teave mõjutab Sinu kahju riski ja kindlustusmakse suurust.
Sinu andmeid analüüsitakse statistiliselt koos kõigi meie klientide kahjuriski andmetega. Algoritm määrab, kas eeldame, et Sinu tulevaste kahjude risk on suurem või väiksem, sõltuvalt varem kirjeldatud teabest. Sinu kindlustusmakse määratakse selle automatiseeritud otsustusprotsessi tulemusena ja see põhineb kogu teabel tervikuna.
Automatiseeritud otsuste tegemist saab kasutada ka selleks, et teha kindlaks, millist kindlustuskaitset saame Sulle pakkuda. Automatiseeritud otsus võib piirata meie digitaalsetes kanalites Sulle pakutavaid kindlustuskaitseid sõltuvalt Sinu sõiduki- või hoone andmetest ning Sinu varasematest kindlustustest ja kahjudest.
Kui Sa ei soovi, et me teeksime automatiseeritud otsuse või ei ole otsusega rahul, võid meiega ühendust võtta, et osta kindlustus hoopis müügitöötaja abiga või paluda meil tehtud otsus üle vaadata.
Kindlustuskahjude käsitlemine
Kasutame Ifi digiteenuste osana kahjukäsitlusprotsessis automatiseeritud otsuste tegemist. Automatiseeritud otsused põhinevad teabel, mille oled Sina meile andnud (sh. fotod) ja/või mis on saadud muudest allikatest (näiteks remonditöökoja teave vara taastamismaksumuse kohta). Sõltuvalt kindlustusliigist võime otsuse tegemiseks kasutada erinevaid teabeallikaid. Näiteks varastatud eseme turuväärtuse andmeid või sõidukitootjate ja remonditöökodade kalkulatsioone, mida saab kasutada õige hüvitise summa automaatseks arvutamiseks. Kahjunõude hindamiseks ja kahju suuruse leidmiseks kasutame algoritme, mille tulemuseks on otsus Sinu nõue täielikult või osaliselt hüvitada või isegi tagasi lükata. Sa ei saa sellist automatiseeritud otsuste tegemist vaidlustada, kuid võid meiega ühendust võtta ja paluda meil kahjuotsus üle vaadata.
Analüütika ja turunduskommunikatsioon
Millistel juhtudel võime Sinu isikuandmeid jagada kolmandate isikutega?
Juhindume põhimõttest, et me ei müü, rendi, levita ega tee muul viisil Sinu isikuandmeid turunduseesmärkidel kättesaadavaks ühelegi kolmandale isikule. Mõningatel juhtudel peame siiski jagama Sinu isikuandmeid kolmandate isikutega, seda seoses peatükis "Milliseid isikuandmeid ja millisel eesmärgil töödeldakse?" kirjeldatud eesmärkidega. Sellised kolmandad isikud võivad olla nii sõltumatud kolmandast isikust vastutavad töötlejad (st kolmandad isikud, kellel on Sinu isikuandmete töötlemiseks oma eesmärk ja alus, näiteks teised kindlustusandjad/edasikindlustusandjad) või volitatud töötlejad, kes tegutsevad meie nimel ja ainult eespool nimetatud eesmärkidel (näiteks teenusepakkujad, kes võimaldavad meil hallata Sinu kindlustuslepinguid ja pakkuda Sulle meie teenust, või tarnijad, kes hooldavad ja toetavad meie IT-süsteeme).
Rakendame Sinu isikuandmete kaitsmiseks alati asjakohaseid tehnilisi, füüsilisi, õiguslikke (andmetöötluslepingud) ja korralduslikke meetmeid, mis on kooskõlas kehtivate andmekaitse ja –turbe reeglitega. Kõik teenusepakkujad valitakse hoolikalt ja neilt nõutakse asjakohaste meetmete rakendamist, et kaitsta Sinu isikuandmete konfidentsiaalsust ja turvalisust.
Allolevas failis on kokkuvõte sellest, millistel juhtudel võime Sinu isikuandmeid jagada kolmandate isikutega, seda sõltuvalt asjasse puutuvast kindlustustootest ja teabe laadist.
Millistel juhtudel võime Sinu isikuandmeid jagada kolmandate isikutega
Kus me Sinu isikuandmeid töötleme
Sinu isikuandmeid töödeldakse ja säilitatakse peamiselt Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil. Meie äritegevuse globaalse olemuse ja tehnoloogiliste lahenduste tõttu võime ülaltoodud eesmärkidel teatud juhtudel edastada isikuandmeid ka teistes riikides asuvatele osapooltele.
Isikuandmete kaitse tase sellistes riikides võib olla madalam kui näeb ette andmekaitse üldmäärus Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil. Seetõttu toimub teistesse riikidesse andmete edastamine ainult kooskõlas asjakohaste kaitsemeetmetega vastavalt kohalduvale õigusele, st edastamine toimub ainult riikidesse, kus on "piisav kaitsetase" (nagu on sätestatud Euroopa Komisjoni veebilehel Data protection adequacy for non-EU countries (europa.eu)), või kasutades Euroopa Komisjoni lepingu tüüptingimusi Standard Contractual Clauses (SCC) - European Commission (europa.eu). Samuti rakendame asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid Sinu isikuandmete volitamata või ebaseadusliku töötlemise ärahoidmiseks ning Sinu isikuandmete juhusliku kadumise, hävitamise või kahjustumise ennetamiseks vastavalt meie sisemistele turvaprotseduuridele. Uuendame regulaarselt oma turbepoliitikaid ja -protseduure, et tagada meie süsteemide ja teenusepakkuja süsteemide turvalisus ja kaitse. Sinu isikuandmetele on juurdepääs ainult meie töötajatel, teenusepakkuja töötajatel, kellel on vaja Sinu isikuandmeid õiguspärastel nimetatud eesmärkidel töödelda.
Isikuandmete töötlemise põhimõtete uuendused
Peame privaatsust väga oluliseks ja püüame pidevalt muutuda veelgi paremaks, olles läbipaistvad ja vastutavad selle eest, kuidas me Sinu isikuandmeid töötleme. Seetõttu võime isikuandmete töötlemise põhimõtteid aeg-ajalt muuta ja täiendada. Kõik muudatused avaldatakse sellel veebilehel. Samuti on oluline, et tutvuksid meie isikuandmete töötlemise põhimõtetega iga kord, kui kasutad mõnda meie teenust, sest Sinu isikuandmete töötlemine võib erineda sellest, kuidas see toimus teenuse varasemal kasutamisel.
Kelle poole pöörduda?
Kui Sul on küsimusi selle kohta, kuidas me Sinu isikuandmeid töötleme, võid võtta ühendust meie andmekaitseametnikuga aadressil DPO@if.ee.
Kui soovid saada koopiat isikuandmetest, mida me Sinu kohta hoiame, nn andmeväljavõtet, saada palun digitaalselt allkirjastatud e-kiri aadressile dsar@if.ee või käsitsi allkirjastatud kiri aadressile If P&C Insurance AS, Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn.
Seda lehte uuendati 17.12.2024.