Miks teha mootorratta kindlustus oma mootorrattale?

Päike säramas silmis, tuul sasimas juukseid ja vabadus rõkkamas rinnus – tsiklirahvas, kas sõidurõõm on juba korralikult võimust võtnud? Iga sõit on adrenaliini ja eheda rõõmu ahvatlev nauding. Olgu tee kui tahes tuttav või elevust paisutav, ei või paraku kunagi 100% kindel olla, mis on ootamas järgmise kurvi taga või kuidas teised juhid käituvad.

Mootorratta kindlustus on usaldusväärne abimees, andes ootamatusteks meelerahu – nii teel kui ka mujal. Leiad siit ülevaate, miks tasub mootorrattale teha lisaks liikluskindlustusele ka motokasko.

Mootorrattaga kurvilisel teel sõita - see paneb mootorratturi silmad särama. Naudid sõitu rahulikuma meelega, kui lisaks liikluskindlustusele on olemas ka motokasko.

Kas mootorratta liikluskindlustus on kohustuslik? Jah!

On teada-tuntud fakt, et liiklemiseks peab mootorrattal olema kehtiv liikluskindlustus. See on juhi vastutus teiste liiklejate ees. Ilma liikluskindlustuseta sõitmine võib kaasa tuua ka trahvi.

Iga liikleja peab teiste ees vastutama ja liikluskindlustus aitab seda vastutust tagada. Mida see tähendab? Kui juht põhjustab liiklusõnnetuse, milles näiteks teine mootorrattur või tema vara viga saab, on juht kohustatud sellega kaasnevad kulud korvama. Selle eest hoolitsebki siis liikluskindlustus ning õnnetuse põhjustanud juht ei pea kahjusid oma taskust hüvitama.

Sageli sõlmivad mootorratturid liikluskindlustuse ainult sõiduhooajaks, mõistmata, et sellest võib olla kasu ka talvekuudel. Oletame näiteks, et mootorratas on talveks pargitud maa-alusesse garaaži. Äkki juhtub midagi ootamatut – mootorratas kukub ümber ja kriimustab kõrval olevat autot. Kuigi õnnetus ei juhtunud teel, on liikluskindlustusest sellegipoolest abi. See korvab kahju, mille mootorratas naaberautole tekitas. Ent kui ka mootorratas sai seejuures viga, siis neid remondikulusid liikluskindlustus ei korva; sel juhul tuleb appi mootorratta kasko. Kohe saad selle kohta rohkem teada.

Juhul kui liikluskindlustus on Sul veel tegemata, siis uuri kohe, mis mootorratta liikluskindlustus maksab ja sõlmi kindlustus!

Arvuta liikluskindlustuse hind

Miks teha ka mootorratta kaskokindlustus?

Mootorratta kasko ei ole kohustuslik kindlustus, kuid sellest võib palju abi olla. Paraku mõistetakse selle väärtust sageli alles siis, kui on juba hilja – pärast mõnda õnnetust.

Mille poolest erinevad mootorratta liikluskindlustus ja kaskokindlustus? Kui juht põhjustab õnnetuse, milles saavad kahjustada ka tema enda mootorratas ja varustus, siis liikluskindlustus neid kulusid ei korva. Seda seetõttu, et liikluskindlustus on mõeldud nende kahjude hüvitamiseks, mis on tekitatud teistele liiklejatele ja nende sõidukitele. Ent kui oma mootorratas saab õnnetuse käigus viga, aitab kehtiv motokasko tagajärgedega toime tulla.

Motokasko võib paljudes keerulistes olukordades tõeliseks päästerõngaks osutuda, aidates kulusid kanda näiteks järgmistes olukordades.

  • Mootorratas on liiklusõnnetuses viga saanud ja vajab remonti.
  • Keegi teine kriimustab või kahjustab mõnda mootorratta osa.
  • Mootorrattas on saanud tugevalt kahjustada pärast kokkupõrget loomaga.
  • Sinu valdustesse tungitakse sisse ja mootorratas varastatakse.
  • Raske õnnetuse järel ei ole mootorratta taastamine enam tehniliselt võimalik.

Lisaks on hea teada, et Ifi mootorratta kaskokindlustus sisaldab ööpäevaringset autoabi. See tähendab, et kui mingil põhjusel (näiteks liiklusõnnetuse, tehnilise rikke või ka purunenud rehvi tõttu) pole võimalik edasi sõita, siis saab tellida autoabi ja lasta puksiiril mootorratta enda valitud remonditöökotta viia.

Samuti tasub tähele panna, et olenemata valitud paketist on kindlustatud ka mootorratta lisavarustus ja kaitsevarustus. Iga mootorrattur teab, et kvaliteetne varustus võib olla märkimisväärne investeering, seega on oluline seda kaitsta. Kui õnnetu kukkumise tagajärjel peaks lemmikkiiver või sõiduriided kahjustada saama, siis ei tasu muretseda – meie hüvitame kahju.

Arvuta, kui palju motokasko maksab, ja valluta teid rahumeeli.

Arvuta motokasko hind

Olukorrad, mil mootorratta kasko on osutunud väga kasulikuks

Elu võib pakkuda üllatusi ja kõigeks selleks pole lihtsalt võimalik valmis olla. Siiski on hea teada, et ootamatuste puhul võib loota kaskokindlustusele – motokasko aitab keerulistel hetkedel kergemalt hingata.

If Kindlustuse suurettevõtete vanemkliendihaldur ja motoentusiast Kaspars Duburs räägib olukordadest, kus motokasko on talle ja meie klientidele appi tulnud.

Väike kiirus, suur kahju

Võib tunduda, et kõige valusamad ja kulukamad liiklusõnnetused juhtuvad ainult suurtel kiirustel. Kuid kiirus ei ole alati peamine tegur, nagu järgmisest näitest kohe selgub. Mootorrattur sõitis linnas kiirusega 40 km/h ja ootamatult sõitis kõrvaltänavalt välja auto. Kuna auto juht ei veendunud enne manöövrit selle ohutuses, oli tagajärjeks kokkupõrge. Õnneks oli mootorratturil korralik kaitsevarustus, mis hoidis teda raskete vigastuste eest.

Ent isegi sellisel mõõdukal kiirusel purunes mootorratta esikahvel, vedrustus sai viga ja raam läks kõveraks. Pärast avariid ei olnud mootorratas enam sõidukõlbulik – see tuli maha kanda. Motokasko hüvitas mootorratta õnnetuse-eelse turuväärtusega võrdse summa.

NB!
Olenemata sellest, kas sõit on lühike või pikk, tuleb kindlasti iseenda ja ka kaassõitja ohutuse eest hoolitseda ning korralikku sõiduvarustust kasutada. Kokkupõrke korral on nii tagatud parem kaitse vigastuste eest.

Teiste juhtide liikluskäitumist mõjutada ei saa

Aktiivsel mootorrattahooajal sõitis üks meie klient väljaspool Riiat. Ta tegi teeäärses restoranis peatuse. Kuid tema lõuna katkestas mootorratta häiresignaal. Üks auto oli parklas tema mootorratast kogemata müksanud ja selle pikali lükanud. Müks oli küll väike, kuid kahju päris märkimisväärne – mootorratta remont läks maksma ligikaudu 8000 eurot.

Teekate loeb vägagi

Meie klient ja tema mootorratturitest kaaslased võtsid ette pikema retke Austriasse – see riik on tuntud oma teede suurepärase kvaliteedi poolest. Nagu tavaliselt, suhtlesid sõitjad üksteisega raadio teel, vahetades olulist infot teeolude kohta. Eespool sõitjad märkasid, et teetööde tõttu läks asfalt äkitselt üle peeneteraliseks kruusakatteks, seega hoiatasid nad kohe teisi. Kuigi meie klient võttis hoo maha, kaldus tema mootorratas teepinna muutumise tõttu küljele ja kukkus ümber. Õnneks kaasnes ratturile kukkumisega vaid mõni verevalum, kuid mootorrattal nii hästi ei läinud – remondikulude hinnakalkulatsioon oli ligikaudu 10 000 eurot.

Kui oled otsustanud mootorratta sadulasse istuda, pea meeles toimida vastutustundlikult nii iseenda kui ka teiste liiklejate suhtes.

  • Enne iga hooaja algust võiks värskendada nii teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi oskusi.
  • Ohutuse huvides kanna korralikku kaitsevarustust.
  • Järgi liikluseeskirju.
  • Pea lugu mootorrattasõidu kultuurist ja järgi seda – grupis sõites hoia ohutut pikivahet, püsi oma kohal ja kasuta kokkuleppelisi käemärke.
  • Muutlikes ilmaoludes sõida ettevaatlikult. Kui sõidu ajal hakkab tihedat vihma sadama, tõmba selga vihmavarustus ja võimalusel mine vihma eest varju. Kui see pole võimalik, võta hoog maha ja sõida tavalisest ettevaatlikumalt ning väldi järske või äkilisi manöövreid.

Vaata lähemalt, kuidas valmistuda mootorrattahooajaks ja tunda sellest rõõmu turvaliselt.  

Kas mootorratta liikluskindlustus või kasko? Mõlemad!

Arusaadavalt on liikluses osalevatele mootorratastele liikluskindlustus kohustuslik ja see pakub rahalist kaitset kahjude eest, mida juht võib tahtmatult teistele liiklejatele tekitada. Teisest küljest pakub mootorratta kaskokindlustus rahalist lisakaitset, millest on abi, kui Su enda mootorratta või varustusega peaks midagi ootamatut juhtuma.

Võta mõlemad, et end motoseikluste keerises turvaliselt tunda!

Sulle võib veel huvi pakkuda: