Kodu ju kindlustasite. Aga kaupluse? 5 põhjust, miks seda kohe kaaluda

Meedia vahendusel näeme pidevalt, kuidas hooneid tabab ootamatu vee- või tulekahjustus, ning iga päev juhtub ka õnnetusi, mis uudisekünnist ei ületa. Kindlustus aitab luua turvatunde, kus õnnetuse korral saab materiaalsed kahjud vähemalt rahasse ümber arvestada. Ilmselt olete tänaseks kindlustanud oma kodu. Autol on kindlasti kasko olemas? Jah, sest klaasitäkked või kaubanduskeskuse parklas saadud mõlgid võivad olla iga-aastane tõsiasi. See kõik on selge – lihtne ja loogiline. 

Aga kui mõelda hetkeks: kui palju käib ühel päeval inimesi Teie poes või kaubanduspinnal? Kliendid, kes poodi külastavad; töötajad, kes vahel kohapeal tunde veedavad; partnerid, kes kaupa toovad? Statistiliselt tähendab see hulga rohkem inimesi ja seeläbi rohkem ootamatusi, õnnetusi, soovimatuid ahvatlusi.

#1 If hüvitab iga aasta vähemalt 50 kaupluse kahju, mis on tingitud tule- või veeõnnetusest

Viimased aastad on meile ilmekalt näidanud, et ootamatused juhtuvad üleöö. Kodus teeme turvalise keskkonna loomiseks harilikult kõik võimaliku: vahetame lukud, torustiku, hooldame küttesüsteemi. Tegeleme iga väikese murega, et ennetada suuremaid, kuid õnnetusi juhtub sellegipoolest. Aga missuguseid ennetusmeetmeid kasutate täna oma kaubanduspinnal?

Statistiliselt käib poest läbi kordades rohkem inimesi, kui elab ühes keskmises kodus. Paljud poekülastajad on võõrad, töötajad viibivad kaupluses tihti pikalt ning kaubanduspinnad on üldjuhul suuremad, seal on rohkem inventari ja mööblit. Teisisõnu – võimalused, et midagi juhtub just poepinnal, on kordades suuremad kui kodus. 

Mis kõik võib juhtuda? 

  • Lühisest või muust elektririkkest võib tekkida tulekahju, mis jätab suitsu- ja veekahjustuse suurele hulgale kaubale. 
  • Aset võib leida ootamatu veeleke, mis sunnib kaupluse mitmeks päevaks sulgema.
  • Öine sissemurdmine võib kaasa tuua lõhutud uksed-aknad, lukuvahetused ja kauba asendamiskulud. 

Kas teadsite, et veeavariid või vargust kogeb suisa üks pood kümnest?

Poodide ja kaupluste varakindlustus aitab tegeleda just uskumatuna tunduvate ootamatuste tagajärgedega. ONOFF elektroonikapoe juhtum on hea näide, kuidas varakindlustus hüvitas öise sissetungi ja varastatud tehnikaga kaasnenud kulu.

Loe ONOFF elektroonikapoe juhtumist

#2 Klientide ja töötajatega juhtub sageli õnnetusi

Kes meist ei oleks kodus trepil või märjal põrandal libastunud? Poes või kaubanduspinnal on lugu isegi keerulisem, kuna keskkond peab olema ohutu nii oma töötajatele, koostööpartneritele kui ka klientidele. 

Õnnetusi ikka juhtub! Mingi piirini saab neid ette näha ja ennetada, kuid märjast ilmast tekkinud libedad põrandad või ohtlik riiul, mida toestav kruvi on murdunud, võib tekitada täiesti ootamatu olukorra. Tihti maksavad just sellised väikesed apsakad näiteks kliendile jalaluu, töötajale peapõrutuse või mõne veel keerulisema häda, kus kahjunõuded „hooletu keskkonna eest” ulatuvad isegi kuni mitmekümne tuhande euroni.

Selliste ootamatuste tagajärgede vastu saab ennast aga kindlustada.

  1. Poodide ja kaupluste kindlustuse paketti kuulub vastutuskindlustus, mis loob kindlustunde olukordadeks, kus klient poes viibimise ajal kogemata viga saab.
  2. Mõeldes õnnetutele olukordadele, kus töötaja end kaubanduspinnal vigastab, siis nende tagajärgedega aitab toime tulla tööandja vastutuskindlustus.

#3 Teiste äridega võivad häid suhteid rikkuda tahtmatud kahjud, näiteks veerike

Tihti jagame äripinda või -hoonet, kus meie pood või kauplus asub, teiste kaubanduspindade, büroode või ettevõtetega. Sõbralikest suhetest naabritega võib saada keeruline suhtedraama ning ootamatu auk eelarves, kui näiteks mõni Teie pinnal asuv veetoru läbi põranda lekib ja teiste vara kahjustab.

Ilmselt on pingelised suhted naabritega kallite remonditööde ja äri võimaliku seiskumise kõrval viimased mured, mis õnnetuse korral mõttesse tulevad. Küll aga tuleb ka nende tagajärgedega tegeleda. 

Vastutuskindlustus kannab hoolt ka nende kahjude eest, mis on Teie tegevuse tagajärjel tekkinud kõrvaläris. Taas kord on tegu riskiga, mida saab üsna lihtsalt maandada.

#4 Pea iga suurem õnnetus tekitab äriseiskumise lühemaks või pikemaks ajaks

Me ei mõtle igapäevaselt kriisiolukorrale, kuid peaksime vähemalt riski teadvustama. 

Paraku esineb juhtumeid, kus näiteks tule ja vee hävitustöö on nii laastav, et varakindlustus aitab küll sisustuse ja seadmed taastada, kuid olulise faktori ja kõige kallima varana tuleb mängu aeg. Kuidas hoida äri toimimas ajal, mil päriselt tegutseda ei saa, sest näiteks puudub vajalik seade, mis jõuab tehasest kohale alles mitme kuu pärast. Mida teha, kui kaupluse pinna remont kestab veel nädalaid? 

Statistika näitab, et suisa iga 50. kauplus suletakse suurema kahjujuhtumi tagajärjel pikemaks ajaks. Kahjuhüvitised ulatuvad äri katkestuse korral isegi sadadesse tuhandetesse eurodesse. Kaupluse ja poe riske aitab maandada ärikatkestuse kindlustus.  

#5 Töötajad on ettevõtte suurim vara

Töötajad annavad ettevõttele mitte ainult töökäed, vaid ka hinge. Tööturg on kuum, võimalusi oma potentsiaali rakendada rohkesti ning tänases maailmas on töötajate hoidmine üks äritegevuse võtmetegureid. Just pikaajalised töötajad loovad rohkem lisandväärtust ja aitavad hoida koolituskulud madalad. Töötajate tervisekindlustus on hea võimalus näidata, et hoolite oma töötajatest.

Terved töötajad on õnnelikud töötajad. Õnnelikud töötajad panevad ka äri särama. Nad aitavad kaasa poe käibe suurendamisele, vähendavad tööjõu vahetumise probleeme ning minimeerivad riske, kus mitu töötajat on korraga haiged ja tööpostilt eemal. 

Veel enam, tervisekindlustus ja kiirem arstiabi ning haiglaravi on töötajate silmis suisa arvestatav motivatsioonipakett konkurentide ees!

Näiteid elust enesest on palju. Kindlustus aitab, et ootamatud kahjud oleksid minimaalsed!

If Kindlustuse varasalvest leiab palju lugusid, kus kindlustus ettevõtte ootamatud eelarvevälised kulud kattis või isegi äri päästis. Ette on tulnud vandaalitsemisi, mille kümnetesse tuhandetesse eurodesse ulatunud tagajärjed kandis kindlustusselts. Või hoopis ootamatu tulekahju, mis põllumajandusettevõtte vara hetkega hävitas. Taas tuli kindlustus appi äri üles ehitama!

Näiteid olukordadest, kus kindlustus on sõna otseses mõtte äri päästnud, lisandub pidevalt. Oluliste seadmete või kahjustunud töökoha taastamine võib võtta kuid, isegi aastaid. Keskmised kahjud kaubandusettevõtetes ja poodides ulatuvad isegi 10 000 euroni. Me ei mõtle neile olukordadele iga päev, kuid ehk peaksime – selleks, et olla valmis!

Olete poepidaja? Frantsiisi haldaja? Suure kaupluseketi juhataja?

Poodide ja kaupluste kindlustuse oleme välja töötanud just Teile mõeldes. Poe või kaupluseketi kindlustamise protsess on lihtne, arusaadav ja sujuv. Kindlustuse kalkulaatori abil saate kiirelt ja mugavalt arvutada poe kindlustamise igakuise kindlustusmakse kettidele, milles on kuni kolm kauplust. Suuremate kaubanduskettide kindlustamiseks täitke kontaktivorm ja räägime lähemalt. 

Lisaküsimustele vastame meeleldi!