Tähelepanu! Ifi nime all on levimas õngitsuskirjad maksmata arve tasumiseks. Ole tähelepanelik ja kui kiri tundub kahtlane, ära vajuta meilis olevale nupule „Tasun arve“. Oma arveid saad turvaliselt näha meie iseteeninduses või If Mobile äpis, vajadusel võta meiega ühendust.

Töötajate hea tervis on ettevõtte konkurentsieelis

Eesti tööjõud vananeb ning töötajate keskmine vanus liigub 40–45 eluaasta vahele – selles eas aga terviseriskid juba sagenevad ja vajavad rohkem tähelepanu. Samal ajal tunnetame aina enam, et riiklikult rahastatud tervishoius on järjekorrad pikad ja teenuste mahust ei piisa. Sellises olukorras kujutab tervisekindlustus endast tööandja teadlikku investeeringut töötajate heaolusse ja ettevõtte tulevikku.

Naine on medõe juures tervisekontrollis. Tervisekindlustusega on kaetud ka tervisekontrollid, mis aitab ennetada suuremaid tervisemuresid.

„Uuringutest teame, et tööandja pakutavat tervisekindlustust peetakse motivatsioonipaketi väärtuslikuks osaks,” ütleb If Kindlustuse isikukindlustuste riskijuht Evelin Strikholm. „Kui töötajal on võimalik oma tervise eest regulaarselt ja ennetavalt hoolitseda ning vajadusel õigel ajal ravi saada, naaseb ta tööle kiiremini ning kokkuvõttes väheneb haiguspäevade hulk.”

Lisaks loob tervisekindlustus töötajatele kindlustunde, mis väljendub suuremas motiveerituses ja lojaalsuses ning tõstab ettevõtte kui tööandja mainet. Organisatsiooni jaoks on see paindlik lahendus, sest võimaldab pakkuda kas ühtset paketti kogu kollektiivile või siduda lisahüvesid lojaalsuse ja staažiga.

Strikholmi sõnul pole juhus, et töökuulutustes võib sageli kohata lubadust „pakume head tervisekindlustust“, praktikas aga ei pruugi üks ja sama teenus kõigile töötajatele kasulik olla. Seepärast on mõistlik kujundada kindlustuslahendus nii, et arvestatakse konkreetse ettevõtte ja töötajate tegelikke vajadusi.

Füsioterapeut näitab patsiendile vajalikke harjutusi. Tervisekindlustuse abil saavad töötajad kiiremini lahendusi oma tervisemuredele.

Näiteks tootmis- ja laotööga kaasneb rohkem füüsilist koormust ja tööõnnetusi, mistõttu on seal vajalikud füsioteraapia, taastusravi, allergoloogi ja dermatoloogi teenused ning krooniliste haiguste ravi. IT-sektoris aga seisavad töötajad silmitsi hoopis teistsuguste probleemidega: pikad tööpäevad arvuti taga põhjustavad selja- ja nägemismuresid, kõrvaklappide kasutamine võib mõjutada kuulmist ning kiire töötempo suurendab läbipõlemise riski. Sellisel juhul osutuvad oluliseks hoopis ravimassaaž, psühholoogiline nõustamine ja toitumisalane tugi. Tuleks arvesse võtta ka kaubandustöötajate eripära – pidev seismine, töö jahedas keskkonnas ja vahetustega töö võivad suurendada terviseriske, sealhulgas veenilaiendite ja krooniliste haiguste süvenemist.

Inimeste vajadused muutuvad ajas

„Oluline on meeles pidada, et töötajate vajadused muutuvad ajas. Seetõttu tasub ka kindlustuspoliis regulaarselt üle vaadata ja vajadusel seda kohandada,” rõhutab Strikholm. „Tähelepanu tuleb pöörata poliisi tingimustele ehk mida täpselt kindlustus katab ja mida mitte. Väärtuslikku lisa tervisekindlustusele pakuvad ennetavad uuringud, näiteks iga-aastane tervisekontroll. Samuti kriitiliste haiguste kaitse, kus elu muutev diagnoos võib tuua kaasa vajaduse täiendava rahalise toe järele.”

Tervisekindlustus ei ole lihtsalt boonus, mida tööandja oma töötajatele jagab. See on strateegiline otsus, mille mõju ulatub kaugele: see vähendab töölt puudumisi, aitab ennetada läbipõlemist ning tugevdab ettevõtte mainet tööandjana. Läbimõeldud tervisekindlustuse lahendus hoiab töötajad tervena ja ettevõtte konkurentsivõimelisena.

Teile võib veel huvi pakkuda: